Anda seorang usahawan, ahli perniagaan, tokoh korporat, pembekal, pemborong atau apa sahaja pekerjaan anda. Anda pastinya memerlukan dokumen perniagaan seperti: Receipt, Invoice, Purchase Order (PO), Delivery Order (DO), Payment Voucher dan pelbagai lagi.

Jika sekiranya anda sebagai seorang PELANGGAN, apabila anda mendapat sebut harga dari mana-mana pembekal, anda perlulah menghantar Purchase Order (PO) kepada pembekal. Bila anda telah menerima barangan atau perkhidmatan tersebut, anda akan menerima Delivery Order (DO) dan Invoice dari pembekal. Sebagai bukti pembayaran telah dibuat, anda memerlukan Payment Voucher dan pembekal akan memberikan Receipt kepada anda.

Jika sekiranya anda sebagai seorang PENIAGA, sama ada anda menjual produk atau menyediakan perkhidmatan, pelanggan akan memohon sebut harga dari anda. Setelah pelanggan bersetuju, anda akan menerima Purchase Order (PO) dari pelanggan. Anda akan menyerahkan barangan atau menyediakan perkhidmatan tersebut kepada pelanggan. Sebagai bukti penyerahan, satu Delivery Order (DO) perlu diserahkan kepada pelanggan beserta dengan Invoice. Satu salinan untuk pelanggan dan dua salinan untuk anda. Anda akan menerima Payment Voucher dan memerlukan Receipt sebagai bukti penerimaan bayaran.

KLIK DI SINI untuk mendapatkan borang tempahan. Hantarkan kembali kepada kami dan nantikan maklum balas dari kami dalam masa 24-48 jam.